optimointi


Moottorioptimointi eli lastutus on helpoin tapa lisätä auto tehoa, parantaa vääntöä ja vähentään kulutusta.

Lastuttamisen hinta vaihtelee merkistä ja mallista riippuen 499-799 € välillä, ja siitä mitä autolta tarkemmin halutaan:

  • Eko eli säästöohjelma (ei lisää tehoa, vähentää kulutusta)
  • Force, eli voimaohjelma (lisää tehoa, vääntöä ja vähentää OIKEIN AJETTUNA kulutusta)

-Modify, eli räätälöity ohjelma. (lisää tehoa, vääntöä ja vähentää OIKEIN AJETTUNA kulutusta) +autosta poistetaan ominaisuuksia kuten esim: EGR, DPF tms. Jos autosta poistetaan DPF, se on tyhennettävä mekaanisesti + 300 € (alkaen hinta, on myös autoja ,joissa sen tyhjääminen on PALJON suurempi operaatio)

VARAA AIKA REILUN VIIKON PÄÄHÄN (LASTUTUSJONO ON VÄHINTÄÄN VIIKKO) JA OTA YHTEYTTÄ S-POSTILLA www@luiginpaja.fi , SOVITAAN MIKÄ OHJELMA, MITÄ MUITA OMINAISUUKSIA JA TARKENNETAAN HINTOJA!

HUOM! Moottorinohjausyksikön päivittäminen ”jyrää” lastun, eli jos auton ohjelmistoja päivitetään (esim. merkkiliikekäynnit) asiasta ON MAINITTAVA autoa jätettäessä.

***HUOM, HUOM, HUOM ! ! !***

Trafin ja autovalmistajan ohjeiden mukaan auton päästöarvoja EI SAA MUOKATA, joten optimointi ja muutokset tehdään aina vain:

ASIAKKAAN PYYNNÖSTÄ JA ASIAKKAAN VASTUULLA!

Tämän jälkeen autoa EI saa käyttää tieliikennekäytössä -> auto EI ole valmistajan edellyttämässä kunnossa tehoiltaan tai päästöarvoiltaan.

Lastuttamisen jälkeen auto on erittäin hyvä rata yms. käytössä.

Moottorioptimointi, lastutus ja kaikenlainen muukin virittäminen (esim. vapaavirtaussuodin) poistavat kaiken takuun välittömästi. Kaikki takuu poistuu autosta, moottorista, voimansiirtolinjastosta yms. Myös tämän jälkeen asennettavista osissa kuten esim. jakopää,  turbo, kytkin, vetonivelet yms. takuu ei ole voimassa.