DQ400E-vaihteistoissa (0DD), joka on mm. GTE 1.4 Hybridi VAG autoissa:
-Vikakoodi P2884 > merkin ohjeen mukaan mekatroniikka uusittava, ha. 4500€
Voidaan purkaa ja tarkistaa onko mekatroniikka korjattavissa
> Jos mekatroniikka on korjattavissa, korjauksen hinta-arvio 1500-2000€
Riski on, että mekatroniikan lisäksi itse vaihteisto saattaa olla myös viallinen.
Kyseessä on kuitenkin harvinainen skenaario, eikä asiaa voida varmistaa vaihteistoa purkamatta tai mekatroniikkaa uusimatta.
Korjauksen ensimmäinen vaihe on aina Mekatroniikan korjaus (tai uusinta) tuolla vikakoodilla.
Jos vaihteistossa muita oireita / vikakoodeja / metallia öljyssä / mekaanista ääntä tms. on järkevää miettä asiaa tarkemmin
HUOM!
P2884 vikakoodin kaverina voi esiintyä P0087 (liian alhainen vaihteiston paine)
-Korjattavaa ensin P2884 ja koeajettava vaihteisto kuumaksi, ennen jatkodiagnosointia.
-Pelkkä P0087 on todennäköisesti eri ongelma
Huonokuntoinen 12v akku on riski tälle mektroniikkatyypille. Suuret akun purku- ja lataus piikit aiheuttavat Mekan pumpulle
iskevän liikkeen -> tämä paineisku rikkoo mekatroniikan. Akku on järkevää uusi ajoissa!
-> SUOSITUS NÄISSÄ AUTOISSA VARMISTAA 12V AKUN KUNTO MAHDOLLISIMMAN USEIN