Ilmajousitus mm. MB / BMW / RANGE

Ehjän Ilmajousituksen HUOLTO, suositus 36kk välein  alk.99 €

Kompressorin käydessä ilmankosteus tiivistyy järjestelmään ja aiheuttaa ongelmia.

-Ennakoiva toimenpide ennen ongelmia
-Ilmanoton suodattimen uusiminen (ja imuletkun tarkistaminen)
-Kompressorin / kuivanryyninen / kuivaimen uusiminen (malleihin, joihin ne voi vaihtaa erikseen)
-Hinnat määräytyy kompressorin sijainnin, osien hinnan ja purkamisen mukaan (mallikohtainen)

YLEISIN SYY KOMPRESSORI, JOUSI JA VENTTIILIRIKKOIHIN TALVISIN ON JÄÄ!

 

Ei ole minkään komponentin valmistevika, jos järjestelmässä on vettä.
Vesi TUHOAA jäätyessään osat.
Vesi voi rikkoa vaikka päivän vanhankin jousen.

Ilman järjestelmän kosteudenpoistoa viat voi uusia ja millekään uusitulle osalle ei voi myöntää mitään takuuta!

 

 

 

Ehjän auton ilmajousitus ei laske nopeasti alas


Kuvassa vanha, väsynyt ilmajousi, joka vuotaa hiljalleen.

Aina jos auto  laskee, kyseessä on VUOTO jossain päin -> huolto ei riitä, se on korjattava

Jos autolla on ikää yli 5 vuotta, hidas tyhjentyminen on normaalia.

Yleensä vika “huomataan” kun kompressorin teho on laskenut niin paljon, että se ei jaksa täyttää järjestelmää määrätyssä ajassa.
-Tässä tapauksessa jousien vaihto ei enää riitä, vaan jouset ja kompressori on uusittava.
-Kompressori kuormittuu, jos se joutuu nostamaan auton joka käynnistykerta ylös
-Kosteuden määrä lisääntyy järjestelmässä, mitä useammin kompressori käy
-Jos kompressori käy “päivittäin” kuivausryynit tulee vaihtaa jopa 6kk välein
-Jousen kumi väsyy/perstuu (kuin pyöränkin kumi) ja alkaa tihkumalla vuotamaan kulumiskohdista
-Lämpö laajentaa, kylmä kutistaa -> vuoto suurempaa kylmillä säillä
-Vuoto riippuu perän asennosta, kuormasta ja maastosta.
-Aluksi ei välttämättä vuoda “joka yö”, ennekuin vika pahenee.

 

AINA ILMAJOUSIJÄRJESTELMÄN KORJAUKSEN YHTEYDESSÄ ON SUORITETTAVA VÄHINTÄÄN:

 

-Letkujen / putkien kosteudenpoisto (jos vettä on ollut todella paljon)
-Kompressorin ilmanoton suodatin uusinta
-Kompresorin ilmanoton letkun tarkastus
-Kompressorin /  kuivaimen /  kuivanryynien vaihto, riippuen mitä osia ko. malliin on saatavana.

 

 

 

Eri rakenteita

Selventää missä ns. “yönylivuoto” voi sijaita

1. Rakenne, joissa jousipussissa magneettiventtiili

Ei mahdollisia muut vuotokohteet, vuodot tulee kuntoon jousien uusinalla.
-Jousipussi itsenäinen komponenetti
-Jousipussi tai magenttiiventtiilivuoto -> uusittava aina jousi
-Jouset uusittava AINA pareittain

2. Rakenne, joissa jousipussissa EI ole magneettiventtiiliä
Vuotokohde voi olla “missä vaan”, tutkittava aina.
-Ilmajousi voi vuotaa
-Liitokset voi vuotaa
-Jakotukki voi vuotaa

 

 

Vuoto hidas ja vaikea havaita?

 

Jousituksen vetypaineistus / mittaus antaa tarkan tuloksen vuotopaikoista alk.99 €
-Kuvan esimerkkiautossa perä laskee muutamassa päivässä
-Vuotoa ei oltu havaittu vuodonetsintä vaahdoilla
-Hinta alkaen, riippuen purettavista muoveista yms. mallikohtainen

 

Hakusanoja: mersu ilmajouset vuotaa mb ilmajousi bmw ilmajousi bemari ilmajouset ilmajousi vuotaa mersun perä laskee mb perä laskee bmw perä laskee airmatic vuotaa ilmajousituksen vianetsintä ilmajousen vuodonetsintä kompura ei toimi ilma-alusta vuotaa, ilma-alusta ei toimi