Mitusbishi Outlander PHEV, AUTO EI LÄMPENE

Asia on tunnettu, järjestelmän pesu ja huuhtelu alk. 299 € + nesteet

Asiasta lisää myös mm. MOOTTORI- lehdessä

Moottorilohkot on valun jälkeen pesty tehtalla “väärällä” pesuaineella, joka on aiheuttanut kemiallisen reaktion alumiinissa.

Kysesssä on siis irtoavaa Alumiinioksidia ja näyttää siellä olleen välillä myös hieman koneistushiekkaakin.

Tämä tukkii ensin sihtejä ja aiheuttaa myös nelitieventtiiliin toimintahäiriöitä sekä sisäkennon tukkeumaa.

Valmistajan ohjeen mukaan: Hapolla pitää vesipumpulla kierrättää jäähdytysjärjestelmän läpi, puolisen tuntia per. komponentti.

Tämän jälkeen järjestelmä on huuhdeltava huolellisesti ja täytettävä uusilla pakkasnesteillä.

 

HUOM! VALITETTAVASTI OPERAATIO ON TAKUUTON!
-On mahdollista, että kaikki oksidi ei lähde kierrosta pois ja voi näin ollen tukkia sihdin uudelleen

Yleensä puhdstaminen auttaa, mutta on tapauksia, jolloin parikaan pesukertaa ei riitä. Tuolloin on jatkettava tutkmista / vianetsintää:

On muistettava että tämän “tunnetun” vian lisäksi, autossa on termostaatti, joka on enemmän tai vähemmän kuluva osa;

-Mikäli termostaatti ei toimi oikein, se on uusittava.

-Termostaatti on suositeltava uusia muutoinkin 48kk/ 100tkm, ennaltaehkäisevänä toimenpiteenä

-Jos nelitieventtiili / vesipumppu ei toimi oikein -> se on uusittava

-Likaa on voinut kertyä myös sisäkennoon -> jos puhdistaminen ei auta, se on uusittava

TARVITTAESSA PESU ON UUSITTAVA TAI OSIA ON VAIHDETTAVA!

 

Alumiinioksidia lasipurkissa ja sihdissä: