AM GEAR DEALER -Vaihteistokunnostukset
VAG:n 7-vaihteinen kuivakytkimellä varustettu DSG-Vaihteisto:
Esim. 0AM, 0CW DQ200 Kuivakytkin 7-vaihteinen DSG
Ensimmäisenä yleensä hajoaa kuivakytkin, vaihdettuna vauhtipyörän kanssa alk. 1700 €
-Ravistaa liikkeelle lähdettäessä / vaihteen vaihdossa
-Terävät vaihdot
-Yms. ongelmat
(6-Vaihteisissa ei ole kuivakytkintä vaan kaksoismassavauhtipyörä. Se väljistyy ja kolkottaa. Ko. kolkottaminen saattaa aiheutta vauhtipyörän pettämisen ja auton jäämisen tien päälle. Samoin väljä vauhtipyörä aiheuttaa huonoa kytkimen toimintaa, huonoa vaihtamista, täristämistä vaihdoissa/ajossa jne. SUOSITELLAAN vaihtamaan AINA jos autoon vaihdetaan kytkin. Vauhtipyörän hintaluokka on vaihdettuna ALKAEN 1000 €, osat 500-1000€ riippuen autosta ja mallista)
Seuraavana (tai samaan aikaan) hajoaa mekatroniikka, vaihdettuna alk. reilu 2000 €
-Mekatroniikan huono toiminta rasittaa kytkintä -> siksi kytkin yleensä hajoaa
-Ravistaa liikkeelle lähdettäessä / vaihteen vaihdossa
-Terävät vaihdot
-Yms. ongelmat
Jos autoon vaihdetaan “vain” kuivakytkin / vauhtipyörä / mekatroniikka, voi olla että vika EI tule kuntoon;
-Muutkin vaihteiston osat voivat aiheuttaa samoja oireita
-Mikä tahansa korjaamaton osa voi hajota myöhemmin -> sama remontti edessä.
Kytkimen / vauhtipyörän / mekatroniikan vaihto on vaihteiston vaihto-ongelmiin liittyen täysin takuuton työ.
Ko. osan uusiminen tehdään vain asiakkaan pyynnöstä ja kyseessä on vain kuluneen osan vaihto.
Ei takuunalainen / virhevastuun alainen voimansiirron korjaus.
SUOSITTELEMME AINA VAIHTEISTON PERUSKUNNOSTUSTA:
Sekä 6 & 7 vaihteinen DSG
Vaihteiston peruskunnostuksessa vaihteisto avataan, käydään läpi ja kuluneet osat vaihdetaan.
Vaihdettavia osia vähintään:
– VAG Tehdasuusi mekatroniikka (kunnostetuissa takuuprosentti yli 20%, emme suosittele)
– Uusi kytkin ja vauhtipyörä
– Vauhtipyörän neulalaakeri
– Siirtäjän ohjurit
– Tiivisteet
– Uudet hydrauliikka- ja vaihteistoöljyt
Kaikki osat joissa on kulumaa, vaihdetaan.
VAIHTEISTOLLE MYÖNNETÄÄN 12KK TÄYSTAKUU ILMAN KM-RAJOITETTA!
Remontin kesto vajaasta työviikosta kahteen työviikkoon (riippuen onko purkamisen jälkeen tilattava jotain erikoisia osia, mitkä normaalisti ei kulu.)
Volkswagen, Seat, Skoda hinnasto 4.12.2024 irtovaihteistolle:
02E DQ250 6-vaihteinen märkäkytkin DSG 4200€
0AM, 0CW DQ200 Kuivakytkin 7-vaihteinen DSG 2800€
(ilman mekatroniikkaa)
Kunnostettu mekatroniikka lisäksi 1299€
0BH, 0BT DQ500 Mrkkytkin 7-vaihteinen DSG 4400€
ilman TCM (Transporter,Tiguan ym.)
TF60, 09G, 09K, 09M 6v. automaatti
(Transporter automaatti) 3900€
TR60, 09D 6-vaihteinen automaatti
(Touareg, Cayenne,Q7) 4500€
TR80, 0C8 8-vaihteinen automaatti
(Touareg, Cayenne,Q7) 4800€