VAG Öljynkulutus

Öljynkulutuksessa löytyy aina valmistajakohtaisia eroja

Perus “nyrkkisääntö” on että auton ei tule koskaan viedä yli 1l / 1000km

VAG:llä tehtaan korjausrajat alkaen vm. 2008 on 5 dl / 1000km

TODETTAVA ENSIN ÖLJYNKULUTUSMITTAUKSELLA:
-Öljyt täytetään  meillä maksimiin
-Sinetöidään öljyproppu, tikku, filtteri  ja tyhjennysproppu
-As.ajaa sovitun määrän 500-1000km
-Todetaan öljyn määrä

HUOM! Joissain tapauksissa vaaditaan öljyn punnitseminen tarkan määrän vuoksi
(tarkempi tapa, mutta myös kalliimpi)

 

Öljynkulutusremontit VAG: pikkukoneisiin (2,0 ja pienemmät) alk. 4000 €

Remontissa autolle tehdään seuraavat:

-Männänrenkaat uusitaan (sis. öljyrenkaat)
-Kiertokangen laakerit uusitaan
-Jakopää uusitaan
-Sylinterikansi tarkistetaan koneistamolla
-Sylinterikanteen vaihdetaan venttiiliinohjurin kumit
-Moottoriin tarvittavat tiivisteet

Mahdollisia lisähuoltokohteita / ongelmia (eivät mukana perusarviossa):
NÄITÄ VIKOJA EI VOI DIAGNOSOIDA MOOTTORIA PURKAMATTA!

-Venttiilien / varsien / istukoiden ongelmat / kulumat -> mahdollinen kansiremontti
-Poikkeuksellisen karstaiset imu / pakokanavat
-Mäntävauriot
-Sylinterivauriot
-Turbon laakerointiongelmat
-Kytkimen ongelmat
-Jne.

Tarkka arvio saadaan vasta kun moottori on purettu ja männät, sylinterit ja sylinterikansi on tarkistettu koneistamolla.
Operaation kulut keskytysvaiheessa on n. 1000 € ja tällöin auto jää puretuksi.

 

REMONTIN KESTO ALKAEN YKSI VIIKKO

 

Pitkään öljyä kuluttaneen auton mahdolliset jatko-ongelmat:
Seuraavat komponentit eivät pidä “öljykylvystä”, mutta voivat vielä toimia

-Lambda-anturit
-Pakoputkiston muut anturit
-Katalysaattorit
-Partikkelisuodattimet (DPF)
-EGR ongelmat

 

 

 

Vertailuna tehdasuusi moottori:
Uudet vaihtomoottorin maksavat alk. 4000€ + vaihtotyö + tarvittavat osat jne.
Käytännössä vaihtokoneessa on varauduttava + 6000€ arvoiseen remonttiin