Vetoakselin kumi rikki? Maininta katsastuksessa? Niveleen pääsee likaa ja luvassa useiden satasien tai tonnien remontti?
Alkuperäisenä kaikkiin vetoakseleihin ei saa välttämättä kumeja -> myydään vain koko vetoakselia!
Vetonivelen purkaminen kumin vaihtoa varten ei aina onnistu: Monesti sokka on hakannut kolon ja ainoa tapa uusia alkuperäinen
kumi on rikkoa vetoakselin pää esim. rälläkällä paloiksi. Operaatio on kallis. Samoin vetoakselin irroittaminen kokonaan autosta
luo lisää työkustannuksia ja lähes poikkeuksetta. myös vaihteistoöljyt on lisättävä, joka ei ole varsinkaan automaateissa aina nopea operaatio.
Vetoakseliin voidaan vaihtaa erikoistyökalulla yli vedettävä yleismallin venyvä erikoiskumi (soveltuu 95% automalleista)
Käytämme laadukkaita MECATECH kumeja vetoakseleiden vakionopeusnivelien suojana.
Käytössä on kolmea eri mallia / kokoa:
Ulkopäähän kumi on vaihdettuna alk. 179 €
Sisäpäähän kumi on vaihdettuna alk. 239 €
Jos vain kiinikkeet poikki (vuotaa rasvaa esim. tämän vuoksi) klemmarisarja uusittuna alk. 39 €
On muutamia poikkeuksia, joissa vetoakselin irroittaminen onkin isompi työ ja/tai yleismallin kumia ei voi käyttää tms. Ilmoitamme tästä kyllä ennen työn aloittamista.
HUOM! Jos vetoniveleen on päässyt jo likaa, vetoniven on ensin puhdistettava huolellisesti ja rasvattava uudelleen alk. 99 €
Poikkeustapauksia (esimerkki)
Teknisesti ns. Tripodivetoaksellin (monessa autossa sisempi vetonivel) voidaan myös suojata yleismallin kumilla.
-Vanhasta kumista leikataan ”tripodi” muoto-osa pois
-Yleismallin venyvä kumi laitetaan sen PÄÄLLE
Operaation on teknisesti toimiva, mutta koska viritetään kumin päälle kumi, operaatio on takuuton.