Käytössämme on seuraava BOSCH dieseltestauslaite: EPS 118
Testattavat suuttimet: Yleismmät CR (Commonrailsuuttimet) 1800 bar saakka
- Tarkka ja täysin automaattinen injektorin testaus
- Laaja kattavuus (Bosch, Continental, Siemens, Delphi, Denso)
- Ruiskutuskuvion näyttö kaikilla paineilla
- Lähtötason mahdollisuus CR injektoreiden testaamiseen
- Nopea viallisten injektorien tunnistus
- Tulostettava testausraportti asiakkalle
TOIMITA SUUTIN TESTAUSVALMIINA, VÄLTÄT LISÄKULUT JA NOPEUTAT PROSESSIA
–Suojaa huolellisesti syöttö ja paluupuoli -> lika vahingoittaa helposti suutinta
–Puhdista suutin -> testaus tehdään vain puhtaille suuttimille & tunnistetiedot on oltava luettavissa
–Merkitse suutin -> missä sylinterissä suutin on ollut (suositus KAIVERTAA numerointi 1-X)
–Ilmoita auton rekisteritunnus ja yrityksenä mahdolliset laskutustiedot
LIKAISET SUUTIMET NOSTAVAT TESTAUKSEN HINTAA
-> SUUTTIMET PUHDISTETAAN ENSIN HUOLELLISESTI!
VARAA AIKA SUUTTIMIEN TESTAUKSEEN: lgp.fi/aika
Irtosuuttimille: “Pikahuoltoaika”, 1 tunti (60min)
-Kirjoita varaukseen IRTOSUUTTIMET
Autossa kiinni oleville suuttimille: “Korjauksia tai muita töitä”
-Kirjoita varaukseen SUUTTIMET AUTOSSA KIINNI
-Tilaamme tarvittavat tiivisteet auton kasaan saamiseski
Jos kiire, tuo suuttimet jonottomaan mahdollisimman pian.
Pyrimme suuttimet testaamaan silloin jossain välissä, mutta
emme voi luvata niitä takaisin samalle tai seuraavalle päivälle
ESIMERKKIRAPORTTI 1/2 SIVU:
-Täysikuormalla suuttimesta ei tule polttoainetta
-Ajoneuvon oireen oli nykyiminen ajossa (nypytti, tuntui että käy ehkä kolmella)
-Auto ei antanut vikakoodia asiasta
-Vika korjaantui uusimalla yksi suutin
KAUTTAMME MYÖS SEURAAVAT PALVELUT:
-Pumppusuuttimien testaus alk 149 € / kpl
-Myös perinteiset suuttimet
Irroitetun Dieselpumpun tarkistus/huolto/koepenkitys alk. 599 €
-Perinteiset jakajapumput
Irroitetun CR (CommonRail-pumpun) testaus alk. 299 €
-Alustava toiminnan tarkistaminen (että voi penkittää)
-Selviää esim. vuotaako. ko. pumppu Dieseliä öljyn joukkoon
Dieselsuutin supsuttaa tai vuotaa mustaa töhnää?
-Lue lisää: https://luiginpaja.fi/suutin/
Onko Commonrail järjestelmän oireena seuraavat vaivat:
-Auto ei käynnisty / käynnistyy hinaamalla / starttispraylla / käynnistyy “pitkällä vieterillä”
-Auto menee vikatilaan täyskaasukiihdytyksessä
Näissä tapauksissa suositus tehdä ENSIN paluuvuotomittaus: https://luiginpaja.fi/commonrail-suuttimien-ohivuotomittaus/
OTA YHTEYTTÄ JA KYSY LISÄÄ: diesel@lgp.fi
HUOMIOITAVAA!
Suutimien testaaminen testaa suuttimen toiminnan sillä hetkellä.
Testaaminen ei anna suuttimelle tai sen toiminnalle mitään takuuta.
Suuttimien testaaminen ei ota kantaa auton muuhun polttoainejärjestelmään / moottorin muuhun kuntoon!
Mikäli suuttimelle haluaa takuun, suutin on aina uusittava.
AINA kun autosta hajoaa suutin (tai varsinkin jos on useampi viallinen suutin) on mietittävä MIKSI suutin / suttimet ovat vaurioituneet!
-Onko polttoaineessa epäpuhtauksia: Dieselbakteeri, Vesi, Metalli (hajonnut korkeapainepumppu), hajonnut Dieselsuodatin tms.
-Onko moottori mekaanisesti muuten kunnossa: ESIM. Ajoitukset, öljynkulutus, pako/imuputkisto ei ole tukossa jne.
-Moottoria ei ole viritetty / lastutettu -> kaikki virittäminen on haitallista ja aiheuttaa ongelmia.
Öljyä vuotava turbo tai männänrenkaat voivat aiheuttaa esim. suuttimen kärjen palamisen ja pahimmassa tapauksessa irtoamisen.
-Suutin ei tuolloin ole itse viallinen vaan suutin hajoaa moottorista jouhtuvista asioista (suuttimelle ulkoinen vaurio)
Suuttimien iroittaminen ja kiinnittäminen vaatii sairaalatason puhtauden. Suuttimen / pumpun 0,001mm tarkkuus ei salli mitään likaa.
Likaisena irroitettu ja kiinnitetty suutin voi mennnä huonompaan kuntoon / hajota asentaessa jos sinne pääsee yhtään likaa
AINA KUN SUUTTIMIA TESTATAAN TAI UUSITAAN, DIESELSUODATIN ON AINA UUSITTAVA SAMALLA!
HAKUSANASTOA:
diesel suuttimen testaus
commonrailsuuttimen testaus
dieselsuutin
CR suuttimen testaus
diesel suuttimen penkitys
commmonrailsuuttimen penkitys
dieselsuutin vuotaa
dieselsuutin ohivuotomittaus
irtosuuttimen testaus
dieselhuolto
diesel huolto