Ruostehitsaukset tehdään tuntitöinä

AUTOSSA ON VAIN PIENI REIKÄ, MITÄ SEN KORJAUS MAKSAA?

Vaikka reikä on visuaalisesti pieni, monesti katsastaja ei etsi “kovaa” vaan toteavat vain että on reikä! -Eikä.

Pieni reikä hyvällä paikalla 5 x 5 cm on hitsattuna alkaen 89 €

HUOM! Monesti pienikin reikä voi laajentua satasien arvoiseksi hitsaukseksi!

Osaamme sanoa hinnan tarkemmin VASTA kun aloitamme vaurion kartoittamisen:
kun vauriota aletaa puhdistamaan ja tulee vastaan “kovaa” minne voidaan hitsata.

Yksittäisen reijän (helpo paikan) alkukartoitus on alkaen 59 €, joka sisältyy itse
korjaukseen (paikan puhdistaminen ennen hitsausta).
-Joissain rakenteissa on purettava helmamuoveja, lokasuojia yms. muoviosia
jotka nostavat kulua reiluisti.
-Otamme yhteyttä aina aloituksen jälkeen jos korjaus on ylittämässä arviodun summan.
-Kuvaamme vauriokohdat näytille, selvitämme mitä korjaus vaatii ja hinnoittelemme korjauksen uudelleen.

Ruostekorjaukset suoritetaan aina katsastuksen minimivaatimuksen mukaan*
mikäli asiakas ei halua tilata laajempaa korjausta.

Ruostepaikka on aina minimikorjaus, leimalla hakatun reiän korjaukseen -> EI TAKUUTA

 

AUTOON KANNATTAA VAIHTAA KOKO ULKOHELMAPELTI, MITÄ SEN KORJAUS MAKSAA?

Riippuen auton merkistä ja mallista, helmapeltien hinnat on alkaen  99-199 €

Helmapellin vaihto on myös merkki- ja mallikohtainen operaatio, joka riippuu
myös helmapellin koosta, mihin asti se tulee. Helmapellin vaihtotyö on alk. 499 €

Monesti helman vaihdon kustannusongelmaksi muodostuu pakolliset lisätyöt:

-Helma on liian pieni ylä tai alapuolelta korjauspalaa (keltaisella merkitty alla olevaan kuvaan) + alkaen 100 €

-Helman takapää puttuu, rakennettava pyöränkaaren alapää (sinisellä merkitty alla olevaan kuvaan) + alkaen 100 €

-Helman etupää puuttuu, lokasuoja kiiniike puuttuu, helman korjauspala on liian “matala jne”. (punaisella merkitty alla olevaan kuvaan) + alkaen 100 €

-Helman vastapuoli puuttu, helmakotelon sisäpuoli + alkaen 100 €

HUOM! Hinta on ALKAEN hinta. Jos koko helman pää puuttuu, kuten tässä esimerkissä, siihen meni kulua useampi sata euroa

 

AUTON LATTIASSA PIENI PAIKKA, MIKSI SEN PAIKKAAMINEN ON ALKAEN 200 €

-Mikäli paikattavan kohdan takana, tai välittömässä läheisyydessä on palavia materiaaleja: eristeet, sähköjohdot tms.
on purettava kaikki palava materiaali pois, ennekuin voidaan aloittaa hitsaaminen. Eli jos lattiapellissä on
pienikin paikka, lattiaverhous on purettava siltä kohdalta pois: kynnysmuovit, lattiamatto, eristeet ja riipuen
kohdasta / laajuudesta, mahdolisesti myös istuin pois tieltä jne.

Kuva: jossain autoissa helmakotelossa (ja muuallakin) on eristevaahto tehtaalta asti. Jotta kynnystä voidaan
yhtään hitsata on tehtävä sen verran iso aukko, että vaahto voidaan poistaa mekaanisesti koko lämpeävältä
alueelta -> muuten saadaan aikaan helmapalo, mikä voi polttaa koko auton!

MIKSI AUTOON ON TEHTÄVÄ YLI TUHANNEN EURON REMONTTI,
JOS KATSASTUKSESSA ON OLLUT VAIN KOLME PIENTÄ REIKÄÄ???

Tässä esimerkkitapauksessa koko helma piti vaihtaa,
helman MOLEMMAT päät yms. oli rakennettava uudelleen,
kokonaisminimikustannus meni yli tuhannen euron

Esimerkkitapauksen ruostereikä, joka oli KATSASTUKSESSA mainittu
oli tämä alla oleva reikä (ja kolme muuta pienempää pitkin helmaa)

Maininta katsastuslapussa oli: oikea helmakotelo, ruostevaurio.

-Keskimmäinen  reikä olivat vain jäävuoren huippu: ei kovaa koko helman matkalla, mihin voisi hitsata.

-Takimmainen “sentin reikä” kasvoi koko helman taka pään vaurioksi!

-Etummainen ruostekupla ja lokasuojan heiluminen kasvoi koko helman etu pään vaurioksi.

* KATSASTUKSEN MINIMIVAATIMUS / KÄYTÄNNÖN TYÖT:

1. Ruostepaikasta leikataan pahimmat vanhat ruosteet pois
-Pyrimme näkyvissä kynnysosissa yms. hitsaamaan uuden pellin vanhan pellin alle,
jolloin pinnan taso ei nouse -ko. paikat voidaan näin halutessaan myöhemmin
korjata näkymättömäksi kittaamalla ja maalaamalla.

2. Uusi paikka hitsataan 100% saumalla kiinni

3. Alustan ruostepaikat (muut kuin näkyvä maalipinta) suojataan seuraavasti:
Pohjalle spray kotelosuoja
Päälle spray pohjamassa

4. Maalipinanna puolelle ylettyvät korjaukset:
-Hitsauksen ja pellin päälle laitetaan maalipinna puolelle “näkösuojaksi” spraytuote:
musta / harmaa / valkoinen kiveniskumassa.
HUOM! Ko. tuote EI suojaa ruostumiselta vaan on TILAPÄINEN suoja auton maalarille siirtoa varten!

 

LISÄTYÖT (TEHDÄÄN VAIN SOVITUSTI, ASIAKKAAN TILAUKSESTA)

-Spray pohjamaalit ennen kotelosuojaa / kiveniskumassaa -> hidastaa ruostumista

-Pintojen viimeistely (hitsaussaumojen rälläköinti suoraksi)

-Maalinpinnan puolelta pakkelointi

-Hitsaussaumojen koritinaaminen (aloitusmaksu 100€ + käytetyn ajan & tarvikkeiden mukaan)

-Kotelosuojaus -> pidentää korjauksen ikää (aloitusmaksu 100€ + käytetyn ajan & tarvikkeiden mukaan)

-Pohjamaalaus ruiskutuotteilla (aloitusmaksu 100€ + käytetyn ajan & tarvikkeiden mukaan)

-Maalaus ruiskutuotteilla (aloitusmaksu 100€ + käytetyn & tarvikkeiden ajan mukaan)

-Maalaus auton omalla säyvllä (aloitusmaksu 100€ + käytetyn & tarvikkeiden ajan mukaan)

-Kiveniskumassaus ruiskutuotteilla (aloitusmaksu 100€ + käytetyn & tarvikkeiden ajan mukaan)

MAALAUKSET OVAT KORJAAMOTASON SUOJAUKSIA, EI VIRHEETÖNTÄ MAALAAMOTASOA!

 

ruostekorjaus järvenpää, ruostekorjaus helsinki, ruostekorjaus espoo, ruostekorjaus vantaa, ruostekorjaus kerava, ruostekorjaus korso, ruostekorjaus tuusula, ruostekorjaus järvenpää, ruostekorjaus kellokoski, ruostekorjaus pääkaupunkiseutu, ruostekorjaus uusimaa, ruostekorjaus kehä III, ruostekorjaus kehä 3, ruostekorjaus kehä I, ruostekorjaus kehä 1, mätähitsaus, mätätyöt, Millä paikata ruostereikä, reikä helmassa, korjattava 100% korjaussaumalla, ruostevaurio katsastuksessa, ruostevaurion korjaus, helmakotelo ruostevaurio, Pienten ruostevaurioiden korjaus, Helman ruostevaurion korjaus, Trafi ruostevaurioiden korjaus, Pienten ruostevaurioiden korjaus hinta, Helmakotelo ruostevaurio hinta,