TURBON UUSIMINEN

Mikäli auto kuluttaa reilusti öljyä, turbo “viheltää”, takaluukkuun kerääntyy öljypisaroita tai ahtoputkimien liitokset ovat märkänä öljystä
-> yleensä turbo on kulunut loppuun ja vaatii huollon tai uusimiseen.

Tiesithän, että nykyautoissa voi olla jopa neljä ahdinta!

Vaihtoturboja saa keskimäärin 690€ – 1390€ / kpl, mutta jos vaihtoturboa ei löydy Turbon hinta voi olla jopa 3000€. Tai korjautus (tapaus ja mallikohtainen)

Turbojen vaihtotyö on yleensä  290€ – 690€ / kpl, riippuen auto- ja moottorimallista.
-> On myös autoja, joissa vaihtotyö vaatii esim. moottorin irroittamisen kokonaan, jolloin työkin voi olla tuhansia euroja.

Tarkkaa hintaa ei saada selville kuin auton rekisteritunnuksella ja selvittämällä asiaa tarkemmin.

Emme suosittele emmekä asenna ns. “kiinanturboja”. Turbon hajotessa on usein edessä moottorivaurio!


HUOM! Turbon valmistaja myöntää turbon takuun!
TAKUUEHTOIHIN ON SYYTÄ TUTUSTUA ENNEN TURBON VAIHTOA!

Yleensä: turbon uusimisen yhteydessä ON UUSITTAVA takuun edellytyksen vuoksi:

-Öljyt ja suodatin n.100 – 250€, riippuen öljyn määrästä ja laadusta
-Ilmansuodatin ja PESTÄVÄ imuputkistot n.100 – 350€ riipuen miten paljon pitää purkaa.
-Turbon paineöljyputki (takuuehto), alkuperäisosa yleensä n .100-300€
-Tarvittavat tiivisteet yleensä n. 50-300€
-Mikäli Turbosta on irronnut paloja, välijäähdytin ja ahtoputket on tarvittaessa irroitettava ja pestävä puhtaaksi.
-Onko pakopuoli kunnossa? DPF tms. ei ole tukossa-> kuormittaa uutta ahdinta ja aiheuttaa ongelmia! Varmistus alkaen 99 €
-Moottorin sisäpuolen pesu, KENT-aineilla ENNEN remonttia. Turbon hajoamisen taustalla on yleensä voiteluongelmia/karstaa öljyssä.
suosittelemme ns. Hardcore-pesupakettia, lue lisää asiasta: https://luiginpaja.fi/moottorin-sisainen-pesu/

MIKÄLI YLLÄMAINITTUJA ASIOITA EI OLE SUORITETTU, TURBOLLE EI SAA TAKUUTA / VIRHEVASTUUTA!

Huom! Usein autoissa jotka ovat 4 vuotta / 100tkm ajettuja, pakopuolen mutterit / pultit voivat olla jumissa,jotka lisäävät arvioitua työn osuutta.