Valitse turbo puhtaalla järjellä: Alkuperäisellä turbolla ja sen kopiolla on huikea ero!

Kopioturbon suuret lupaukset kestävyydestä ja laatumateriaaleista huippuhalpaan hintaan ovat kuitenkin katteettomia:
lopputuloksena saattaa olla moninkertaisesti alkuperäistä ahdinta kalliimpi menoerä, pahimmillaan täysi moottorituho.

Alkuperäinen turbo on aina turvallisempi, taloudellisempi ja ympäristöystävällisempi valinta.
Tunnistat alkuperäisen turbon yllä olevista tuotemerkeistä. On kuitenkin hyvä varmistaa, että myyjä on oikea edustaja,
koska kopioturbojen valmistajat usein väärentävät myös logoja ja tuotemerkkejä mahdollisimman harhaanjohtaviksi.

Suosittelemme valitsemaan alkuperäisen turbon, jos autosi tai työkalusi on sinulle tärkeä: vain aidolla pääset pidemmälle.

Kysy lisää alkuperäisen ja kopioturbon eroista!


Emme suosittele emmekä asenna ns. “kiinanturboja”. Turbon hajotessa on usein edessä moottorivaurio josta me emme vastaa.

 

 

Mikäli auto kuluttaa reilusti öljyä, turbo “viheltää”, takaluukkuun kerääntyy öljypisaroita tai ahtoputkien liitokset ovat märkänä öljystä
-> yleensä turbo on kulunut loppuun ja vaatii huollon tai uusimiseen.

Tiesithän, että nykyautoissa voi olla jopa neljä ahdinta!

Vaihtoturboja saa keskimäärin 690€ – 1390€ / kpl, mutta jos vaihtoturboa ei löydy:
-Turbon hinta voi olla jopa 3000€. Tai korjautus (tapaus ja mallikohtainen)
-Huomioithan että Turbon hinnan lisäksi tulee runkopantti, jos autossa olevan ahtimen runko
on viallinen tai autoon on asennettu tarvikeahdin.Runkopantti voi olla jopa 500€

Turbojen vaihtotyö on yleensä  290€ – 690€ / kpl, riippuen auto- ja moottorimallista.
-> On myös autoja, joissa vaihtotyö vaatii esim. moottorin irroittamisen kokonaan, jolloin työkin voi olla tuhansia euroja.

Tarkkaa hintaa ei saada selville kuin auton rekisteritunnuksella ja selvittämällä asiaa tarkemmin.

 


HUOM! Turbon valmistaja myöntää turbon takuun!  Turbo ei mene takuuseen, jos autossa esim. voiteluhäiriö tai muu perusedellytys ei täyty:

Suosituksena on Turbon uusimisen yhteydessä ON UUSITTAVA / huomioitava seuraavia asioita, että perusedellytykset täyttyy:

-Moottorin sisäpuolen pesu, ENNEN remonttia. Turbon hajoamisen taustalla on yleensä voiteluongelmia/karstaa öljyssä.
suosittelemme ns. Hardcore-pesupakettia, lue lisää asiasta: https://luiginpaja.fi/moottorin-sisainen-pesu/
-Öljyt ja suodatin n.100 – 250€, riippuen öljyn määrästä ja laadusta
-Ilmansuodatin ja PESTÄVÄ imuputkistot n.100 – 350€ riipuen miten paljon pitää purkaa.
-Turbon paineöljyputki (takuuehto), alkuperäisosa yleensä n .100-300€
-Tarvittavat tiivisteet yleensä n. 50-300€
-Mikäli Turbosta on irronnut paloja, välijäähdytin ja ahtoputket on tarvittaessa irroitettava ja pestävä puhtaaksi.
-Onko pakopuoli kunnossa? DPF tms. ei ole tukossa-> kuormittaa uutta ahdinta ja aiheuttaa ongelmia! Varmistus alkaen 99 €
-Jne.

MIKÄLI YLLÄMAINITTUJA ASIOITA EI OLE SUORITETTU, TURBON TAKUUTA / VIRHEVASTUUTA EI VOI SOVELTAA!

 

Huom! Usein autoissa jotka ovat 4 vuotta / 100tkm ajettuja, pakopuolen mutterit / pultit voivat olla jumissa,jotka lisäävät arvioitua työn osuutta.

 

logo-mitsu logo-borgwarner  logo-holset