katsastus

KATSASTUS ON n. 15 MIN KESTÄVÄ PISTOKOE-TYYPPINEN TARKASTUS,
JOKA EI ANNA AUTON TOIMINNASTA TAI KESTÄVYYDESTÄ TÄYTTÄ TIETOA!
Monta vakavaakin vikaa voi jäädä huomiotta!


KATSASTETTU AUTO EI OLE HUOLLETTU AUTO!

 

Mikäli haluatte olla varmoja autonne kunnosta, huollatte autonne vähintään 12kk / 20tkm välein. Lue lisää huoltamisesta tästä


TARJOAMME VAIHTOEHDOT:

1. AVAIMET-KÄTEEN RATKAISU! KATSASTUSHUOLTO (Auton toiminnan kannalta varmin ratkaisu)

SUPERHUOLTO + KATSASTUSKÄYTTÖ ALKAEN 349 € (sis. katsatusmaksut)
-Auto täysihuolto *
-Kaikkien vikakoodien luku + nollaus
-OBD / Päästömittaukset
-Katsastuskäyttö
-Katsastus maksuineen


2. KATSASTUSTARKASTUS  99 € (kuuluu huollon hintaan pyydettäessä)
-Auto on käytävä 100% läpi, ettei autoon jää piilovikoja
-Auton leimakunto taataan. (Huomoi silti kohta 2 alempaa)

3. KEVYT KATSASTUSTARKASTUS 29 €
-Samanlainen 15 min ”pistokoe”, kun katsastus
-Tarkistetaan selvät välykset, polttimot yms.
-Katsastuksessa voi löytyä jotain sanottava
-Suuntaa-antava tulos

4. SUOSITTELEMME HALVIMPAAN TAPAAN KATSASTAA AUTO SEURAAVAA: Päästölappu + kats.käyttö + kats.maksut = 100 €

Autoa EI katsastustarkisteta erikseen (jos autossa ei ole huoltoa, huoltomme on aina samalla katsastustarkistustasoinen auton läpikäynti) vaan autoon haetaan ”vikalista” konttorilta (mennään siis katsastamaan tekemättä autolle mitään teknistä tarkistamista, paitsi Päästö & OBD-mittaus).

    MIKSI NÄIN?

A. OBD:n alla voi olla vikakoodeja, jotka vaikuttavat auton katsastukseen mutta ei auton toimintaan. Jos vika on ”nollattava”, auto saa OBD:n osalta puhtaat paperit. Muutoin näkymätön vika voi tehdä sen että autoa ei voi katsastaa ilman isompaa korjausta. (Konttorilla usein OBD-jälkinäytössä, he haluavat varmistaa onko vikakoodia vaikka on OBD-lappu olemassa.) Näin ollen järkevin on tehdä OBD (ja päästömittaus ihan alkuun)

B. AUTOSSA ON TODELLA MONTA TULKINNANVARAISTA ASIAA(Näiden korjaaminen voi maksaa jopa useita satoja euroja (tai jopa tuhansia) ja jälkinäyttö maksaa vain 25 €):

-Auton kumipuslat YMS. kuluvat, repeilevät ja irtoavat vulkanoinneistaan -> Alkava repeämä vai jälkinäyttö?
-Jarrulevyt urautuvat ja ruostuvat reunoilta -> ”menee vielä” vai vaihdettava nyt?
-Tuulilasin naarmut, halkeamat ja kuluminen.
-Alustan ruostevauriot: emme lyö pohjaan valmiiksi reikiä 🙂
-Iskunvaimentimen tehoerot, vuoto vai pelkästään kosteus
-Käsijarrun tehottomuus

C. Ja monta, monta muuta asiaa jotka eivät vaikuta suoraan auton käytännön toimivuuteen/turvallisuuteen. Trafi ei tiedä paljonko/missä olosuhteissa autolla ajetaan vuoden aikana. Heidän on oltava ”armottomia” monessa kohtaa.

Jos toimimme tarkalleen Trafin ohjeen mukaan, voi katsastuskorjauslista olla useita kohteita ja useita satoja (jopa tuhansia9 euroja. Jokainen katsastaja on kuitenkin yksilöllinen tarkastus, joten monet asiat ovat tulkinnanvaraisia.

On korjaamollekkin noloa, jos auto joka on ”tsekkattu” menee hylkyyn viidestä eri kohdasta! Tai auto jossa korjaamon mielestä tulee uusia 10 kohtaa ennen katsastusta, meneekin läpi huomautuksitta!

D. KATSATUS ON 15min PISTOKOE! He eivät hylkää kaikkia vikoja. Kaikkia ei huomata, joissain tapauksissa saa ”armoa” jne. KATSASTUS ON TAPAUSKOHTAINEN

 

Tässä siis katsastushintoja:

-Katsastusmaksu 39€
-Diesel / OBD ja/taiPäästömittaus 35€
-Katsastuskäyttö 29€

-Jälkinäyttö 25 €