SUOSITTELEMME SUOMEN OLOISSA VAIHTAMAAN ÖLJYT VÄHINTÄÄN KERRAN VUODESSA / 15TKM!

Kuvahaun tulos haulle oil change


ÖLJYNVAIHTOTARJOUS 89 € !


Tarjoukseen kuuluu: 4 litraa öljyä 5W40 Täyssynteettistä moottoriöljyä ja sen vaihto. (Mikäli käytetään Longlife-öljyä, hinta on 99 €). Öljyproppuun tarvittaessa uusi tiiviste. Öljynsuodatin* ja sen vaihto

TARJOUKSEEN EI KUULU 4 LITRAA YLITTÄVÄ OSUUS, SE VELOITETAAN ERIKSEEN!

Huomioitava öljyn laatuluokka! Mikäli moottorin laatuvaatimus on suurempi kuin ko. öljyn, tarjousöljyä ei voi käyttää. 5W-40 FullSynthetic on täyssynteettinen, polttoainetta säästävä öljy, joka soveltuu käytettäväksi uudenaikaisissa bensiini- ja dieselmoottoreissa.Se tuottaa kylmäkäynnistyksessä nopeasti vakaan öljykalvon.

Täyttää vaatimukset sekä luokitukset: API SL/SM/CF, ACEA A3/B3 A3/B4, VW 502.00 / 505.00, MB 229.1 / 229.3, BMW LL-98,Porsche

*Öljynsuodatin tarjouksessa 5 €, on olemassa erikoissuodattimia, jotka maksavat jopa 60 €!
89 € Öljynvaihdon esimerkkiautona  Toyota Yaris 1,0


Suosittelemme suomen oloissa MAX öljynvaihtoväliksi 15tkm / 12kk riippumatta autosta, merkistä, mallista tai öljyistä



HUOM! VALMISTAJAN LAATULUOKKAA ALITTAVAA ÖLJYÄ EI SAA IKINÄ LAITTA AUTON MOOTTORIIN!

-Yksi kerta väärää öljyä voi aiheuttaa MOOTTORIVAURION, esim. Ford Ecoboost, lue lisää:  https://luiginpaja.fi/ecoboost/

 

HUOM! Tutustu myös moottorin sisäpuolen pesuun:  https://luiginpaja.fi/moottorin-sisainen-pesu/

Moottorin sisäpuolen pesuun on tarvetta, mikäli auton huoltohistorian aikana:
-Käytetty longlife huoltoväliä (soveltuu huonosti suomen oloihin)
-Ajettu lyhytiä ajomatkoja
-Ei ole käytetty mottorin esilämmitystä
-Käytetty huonolaatuisia moottoriöljyjä
-Öljynvaihtoväli on ylitetty
-Moottoria on kuormitettu normaalia enemmän
-Termostaatin ollessa rikki (moottori ei saavuta käyntilämpötilaa)
-Yms. asiaan vaikuttavia asioita on ollut

 

Öljynvaihto ei koskaan korjaa autosta mitään. Öljynvaihto on ennakoiva toimenpide ajallaan tehtynä.
Mikäli autossa on ollut piilevää / alkavaa ongelmaa, öljynvaihdossa tilanne voi mennä pahempaan suuntaan:
-Jos öljyvalo on vilkkunut ajessa (tai paine on ollut alhainen muusta syystä) öljyn mukana voi tulla metallia -> moottoriremontti edessä
-Öljynvaihtoväli on pitkittynyt, öljytilaan keräätynyt karstaa -> uusi öljy liuotaa karstaa ja voi aiheuttaa pahimmillaan tukoksen öljynkiertoon -> moottoriremontti edessä
-Öljynvaihdossa kaikki komponentit, jotka toimivat öljypaineella ovat hetken paineettomia ja tämä voi eskaloida viasta isomman. VVT-Yksiköt, Turbo, Venynyt jakoketju, moottorin laakerit…
Esim. Ketju voi hypätä öljynvaihdon yhteydessä. Suodattimen täyttyminen vie pidempään kuin normaali startilla, jolloin ketju pääsee helpommin hyppäämään -> moottoriremontti edessä.
Näissä tapauksissa ongelmat eivät johdu itse öljynvaihdosta vaan ongelman kriittinen piste saavutetaan öljynvaihdossa.
Ehjän auton Turboa / VVT-yksikköä / laakereita / jakopäätä ei saa rikottua öljynvaihdolla.