LUIGINPAJA.FI Automaattivaihteiston huolto alk. 249 € *

Öljy voi näyttää astiassa kovin samalla. Tarkemmin öljyn tilan näkee jos sitä ottaa esim. valkoiseen pyyhepaperiin.

Vaihteistoöljynvaihto ei kuulu monenkaan autonvalmistajan huolto-ohjelmaan. Vaihteistoissa on ns. LIFTIME öljyt, jotka kestävät komponenti eliniän.

TIESITKÖ: Vaikka autonvalmistajan huolto-ohjelmaan öljyvaihto ei kuulu, vaihteiston valmistajan ohjelmaan se voi kuulua!

Vaikka vaihteiston odotettu elinikä voi olla esim. 8 vuotta / 200tkm, alkavat alkavat vauriot jo hyvin paljon ennen lopullista hajoamista.

Tämän vuoksi ENNAKOIVA huolto hyvissä ajoin on elintärkeää -> suosittelemme voimansiirron öljyjen vaihtoa aina viimeistään:
4v / 80tkm välein.   HUOM!  Esim. osa MB ja VOLVO vaihteistoista on esim. max 60tkm vaihtovälillä

 

Tarina ei kerro, kuinka LYHYEKSI auton vaihteiston elinikä jää, kun öljyjä ei vaihdeta!

Esimerkkinä voimme kokemuksesta kertoa Volvo P2 S60/V70/S80 mallisarjan. Öljynvaihto oli SUOSITUKSENA raskaassa käytössä, ei huolto-ohjelmassa.
Tämän takia Volvot jaettiin kahteen ryhmään: niihin joihin vaihdetaan öljyjä ja niihin joihin vaihdetaan vaihteistoja.
Pahimmillaan uusi vaihteisto laitettiin jo alle 150tkm kohdalla, kun taas toiset ajoivat yli MILJOONAN samalla vaihteistolla ja ajavat edelleen…

 

“Ei ole ollut mitään ongelmia, en huomaa mitään, miksi huoltaa?”

Usein oireiden ilmaantuessa on MYÖHÄISTÄ enää huoltaa, vaan silloin joudutaan jo usein korjaamaan:
Huonot vaihdot, luistaminen, tehottomuuden tunne, ylimääräiset äänet, tärinä / nykiminen.

 

“Ennen valutettiin öljyt pois ja lisättiin uudet, miksi näin ei voi tehdä myös nyt?”

Monessa vaihteistossa tilavuuden ollessa esim. 8 litraa, vaihtuva öljyn määrä valuttamalla on vain 2-3 litraa.
Vaihtamalla vain osan öljyistä, öljy sekoittuu ja ainoa vaihtoehto on huuhdella 15-20 litraa, että saadaan edes välttävä tulos aikaan.

Esim. Toyota Land Cruiser -2012: Öljyn ja suodattimen vaihtotilavuus 1,7 litraa.
Vaihteiston kokonastilavuus 10,6 litraa -> 8,9 litraa, melkein 85% öljystä jää vaihtamatta!

 

 

Jos vaihteistossa ei ole suodatinta, öljyvaihto + kemiallinen käsittely on elintärkeää:

Vaihteisto-öljyn tehtävä on liuottaa epäpuhtauksia ja jos rakenteessa ei ole suodatinta, lika kulkee koko ajan öljyn mukana.

Öljyn vanhetessa, likaa liuottava ominaisuus vähenee,loppuu ja sakkaa alkaa kertymään.
Ilman pesu/huuhtelukemiaa, uusien öljyjen vaihto voi aiheuttaa seuraavan ongelman:
Lika lähtee liikkeelle, tukkii paikkoja ja aiheuttaa ongelmia vaihteiston toiminnassa!

 

MITÄ HUOLTOON KUULUU:

-Vaihteiston vikakoodien luku ennen huolto-operaatiota

-Vaihteiston lämmittäminen

-Vaihteistoöljyn kierron yhdistäminen koneeseen

-Vaihteiston kemiallinen käsittely BG Products

– Suodattimen vaihto autoihin joissa on vaihdettava suodatin (yksittäinen hintaan eniten vaikuttava tekijä)

– Vaihteiston koneellinen öljynvaihto, kokonaistilauvuus (ei vain valutustilavuus)

– Vaihteiston öljyn lisäaineistus  BG Products

– Vaihteiston öljymäärän tarkastus valmistajan ohjeen mukaan

– Vaihteiston mukautuvuuksien nollaus

– Koeajo ja toimintojen tarkastus

 

 

 

*Hintaan kuuluu huoltotyöt ja huoltokemia. Tämän lisäksi:
-Vaihteistoöljyt (vaihtelee normaalisti autokohtaisesti 6-10 litraa eli n. 100-200 €)
-Suodatin + suodattimen vaihtotyö (vaihtelee normaalisti 49-349 €)
-On olemassa erikoisvaihteistoja esim. A8 Audi, joissa pelkästään suodin/öljypohja vaihdettuna 1000€ luokkaa

 

 

Käytössämme BG Prod. huoltokemia vaihteistoihin:

     

 

 

 

 

 

HUOMIOITAVAA ASIASSA: Varsinkin jos automaatin öljyvaihto on pitkittynyt, uusi öljy saattaa liuottaa epäpuhtauksia laatikosta irti jopa siinä määrin,
että vaihteiston käyttäytyminen menee huonompaan suuntaan. Hyväksymällä tämän tarjouksen ja teettämällä työn, tiedätte että tämä riski
on AINA olemassa ja se tulee vastaan ennemmin tai myöhemmin varsinkin jos öljynvaihto on liikaa pitkittynyt. Huolto ei myöskään korjaa vaihteiston mekaanisia vaurioita.

 

 

Automaattivaihteiston öljynvaihto Automaattivaihteiston koneellinen vaihto Automaattivaihteiston huuhtelu ATF pesu ATF huuhtelu ATF kemia Automaattivaihteisto nykii Automaattivaihteisto ei toimi oikein Automattivaihteiston ongelma DSG nykii DSG vika DSG märkäkytkin ongelma Automaattivaihteiston huuhtelulaite CVT ongelma CVT luistaa CVT huolto CVT öljynvaihto CVT huuhteluvaihto DSG Öljynvaihto DSG huolto DSG huuhteluvaihto Milloin vaihtaa automaattivaihteiston öljyt Tarvitseeko automaattivaihteiston öljyä vaihtaa MB Volvo Audi Skoda BMW Toyota, Seat, Nissan, Ford, Mitsubishi, Honda, Chysler, Dodge, Jeep, Chervolet, GM