Yleismpiä paluuvuodon vuodon oireita:
-Auto ei käynnisty / käynnistyy hinaamalla / starttispraylla / käynnistyy “pitkällä vieterillä”
-Auto menee vikatilaan täyskaasukiihdytyksessä
Näissä ongelmissa on järkevintä tehdä aina ensin suuntaa-antava paluuvuotomittaus.
Paluuvuotomittaus alkaen 69 €
Hinta riippuuu miten pahassa paikassa suuttimet ovat ja miten paljon pitää purkaa ennen mittausta.
(esim. banojosuuttimet on 100-200 €)
HUOM! Paluuvuodon ollessa paha, esim. sylinterissä nro 1. ei voi todeta suuttimien vuodon määrää, ennekuin 1-sylinterin vuoto on tukittu (suutin korjattu). Tämän jälkeen kun paineet nousevat, voi olla että vuotaa suutin nro 2 jne…
Varmin tapa saada suuttimien kunto selville (sekä paluu, että ruiskutus) on ajaa ne testipenkissä: https://luiginpaja.fi/dieseltestaus/
HUOM! Työn lisäksi: auton ollessa yli 5v / 100tkm ajettu, suosittelemme samalla paluupuolen o-renkaiden tai paluuputkisarjan uusintaa.
Monesti pienet muoviosat hapertuu ja heikkenee ja eivät välttämättä kestä irroittamista ja o-renkaat kovettuvat (jäävät helposti vuotamaan)
Auto käydessä huonosti yleensä muu ongelma, lue lisää tästä: https://luiginpaja.fi/dieseltestaus/
Starttaushetkessä (ennenkuin moottori ei käy) ei saa olla käytännössä juurikaan vuotoa paluuseen!
-Mitta-asteikolla max 1,0cm / 10 sek about on normaalia -> tarkempi tieto suutintestauksella!
-Vuodon syy voi olla eri kylmä / kuuma -> kumpanakaan ei saa vuotaa.
Tyhjäkäyntiä käydessä ei määrä juurikaan saa muuttua.