ÖLJYNVAIHTOTARJOUS 89 € !
Tarjoukseen kuuluu: 4 litraa öljyä 5W40 Täyssynteettistä moottoriöljyä ja sen vaihto. (Mikäli käytetään Longlife-öljyä, hinta on 99 €). Öljyproppuun tarvittaessa uusi tiiviste. Öljynsuodatin* ja sen vaihto
TARJOUKSEEN EI KUULU 4 LITRAA YLITTÄVÄ OSUUS, SE VELOITETAAN ERIKSEEN!
Huomioitava öljyn laatuluokka! Mikäli moottorin laatuvaatimus on suurempi kuin ko. öljyn, tarjousöljyä ei voi käyttää. 5W-40 FullSynthetic on täyssynteettinen, polttoainetta säästävä öljy, joka soveltuu käytettäväksi uudenaikaisissa bensiini- ja dieselmoottoreissa.Se tuottaa kylmäkäynnistyksessä nopeasti vakaan öljykalvon.
Täyttää vaatimukset sekä luokitukset: API SL/SM/CF, ACEA A3/B3 A3/B4, VW 502.00 / 505.00, MB 229.1 / 229.3, BMW LL-98,Porsche
*Öljynsuodatin tarjouksessa 5 €, on olemassa erikoissuodattimia, jotka maksavat jopa 60 €!
89 € Öljynvaihdon esimerkkiautona Toyota Yaris 1,0
Suosittelemme suomen oloissa MAX öljynvaihtoväliksi 15tkm / 12kk riippumatta autosta, merkistä, mallista tai öljyistä
HUOM! VALMISTAJAN LAATULUOKKAA ALITTAVAA ÖLJYÄ EI SAA IKINÄ LAITTA AUTON MOOTTORIIN!
-Yksi kerta väärää öljyä voi aiheuttaa MOOTTORIVAURION, esim. Ford Ecoboost, lue lisää: https://luiginpaja.fi/ecoboost/
HUOM! Tutustu myös moottorin sisäpuolen pesuun: https://luiginpaja.fi/moottorin-sisainen-pesu/
Moottorin sisäpuolen pesuun on tarvetta, mikäli auton huoltohistorian aikana:
-Käytetty longlife huoltoväliä (soveltuu huonosti suomen oloihin)
-Ajettu lyhytiä ajomatkoja
-Ei ole käytetty mottorin esilämmitystä
-Käytetty huonolaatuisia moottoriöljyjä
-Öljynvaihtoväli on ylitetty
-Moottoria on kuormitettu normaalia enemmän
-Termostaatin ollessa rikki (moottori ei saavuta käyntilämpötilaa)
-Yms. asiaan vaikuttavia asioita on ollut
Öljynvaihto ei koskaan korjaa autosta mitään. Öljynvaihto on ennakoiva toimenpide ajallaan tehtynä.
Mikäli autossa on ollut piilevää / alkavaa ongelmaa, öljynvaihdossa tilanne voi mennä pahempaan suuntaan:
-Jos öljyvalo on vilkkunut ajessa (tai paine on ollut alhainen muusta syystä) öljyn mukana voi tulla metallia -> moottoriremontti edessä
-Öljynvaihtoväli on pitkittynyt, öljytilaan keräätynyt karstaa -> uusi öljy liuotaa karstaa ja voi aiheuttaa pahimmillaan tukoksen öljynkiertoon -> moottoriremontti edessä
-Öljynvaihdossa kaikki komponentit, jotka toimivat öljypaineella ovat hetken paineettomia ja tämä voi eskaloida viasta isomman. VVT-Yksiköt, Turbo, Venynyt jakoketju, moottorin laakerit…
Esim. Ketju voi hypätä öljynvaihdon yhteydessä. Suodattimen täyttyminen vie pidempään kuin normaali startilla, jolloin ketju pääsee helpommin hyppäämään -> moottoriremontti edessä.
Näissä tapauksissa ongelmat eivät johdu itse öljynvaihdosta vaan ongelman kriittinen piste saavutetaan öljynvaihdossa.
Ehjän auton Turboa / VVT-yksikköä / laakereita / jakopäätä ei saa rikottua öljynvaihdolla.