VAIHTEISTOJEN PERUSKUNNOSTUKSET
Seuraavissa vaihteisto-ongelmissa suosittelemme varaamaan pikahuoltoajan nettisivuiltamme jonka perusteella voimme sopia varsinaisen korjauksen:
Manuaali:
-Vaihde ääntää kun vaihtaa vaihdetta (hampaat ottavat kiinni)¨
-Vaihteita on vaikea kytkeä ylös tai alas ajaessa (kytkin irroittaa, mutta vaihteistossa jokin kanittaa vastaan, laakeri tms vika.
-Perän laakeri huutaa (kuuluu koko ajan)
-Vetopyörästö on kulunut (huutaa kun veto päällä)
-Vika joka vaatii vaihteisto avaamisen
Automaatti:
-Vaihteet (yksi tai useampi luistaa)
-Vaihteen vaihdot takkuaa tms. ongelmia
-Öljy joukossa jäähdytysnestettä (tuhoaa kaikki kitkapinnat)
-Perän laakeri huutaa (kuuluu koko ajan)
-Vetopyörästö on kulunut (huutaa kun veto päällä)
-Vika joka vaatii vaihteisto avaamisen
Vaihteisto on kuluva, joten sen kohdalla auton kannalta aina paras ratkaisu on vaihteiston peruskunnostus.
Vain peruskunnostetulle vaihteistolle voi saada takuun!
Vaihteistojen vaihtaminen autoihin (työn osuus) maksaa jotain 400 € – 1000 € välillä, riippuen autosta, mallista ja lisätöistä (esimerkkejä):
-Vaihteistoöljyn vaihtoa (menee lähes samalla työllä)
-Manuaaliessa ja 7-vaihteisissa kuivakytkin DSG-Vaihteistoissa kytkimen uusimista (menee lähes samalla työllä)
-Kampiakselin takatiivisteen uusimista (menee lähes samalla työllä)
-Kytkinvaijerin tms. uusimista. Riippuen auton iästä ja ajomäärästä -> kysy lisää!
AUTOMAATTIVAIHTEINEN AUTO:
-Perukorjauksen hintaluokka pyörii 2000 – 5000 €, autosta, vaihteistosta ja mallista riippuen. Vaihteiston korjauksen osalta + irroitus/asennus autoon.
-Käytettyä vaihteistoa ei voi monesti edes käyttää: monessa nykyajan automaatti-autossa ohjainlaite on vaihteiston sisällä (esim DSG vaihteistot). Ongelmaksi tulee softan siirto yms. riskit = kulut nousee, aikataulut venyy ja kokonaishinta voi ylittää peruskunnostuksen!
-EMME SUOSITTELE KÄYTETTYÄ VAIHTEISTOA AUTOMAATTI-AUTOIHIN!
MANUAALIVAIHTEINEN AUTO:
-Manuaalivaihteiston / perän peruskunnostus (laakerointi yms.) alkaen 800 € + synkronointi yms. ongelmat erikseen, tapauskohtaisesti.
-Manuaaliautoissa voi miettiä myös vaihtovaihteistoa, niitä voi tutkia esim. varaosahaku.fi kautta.
HUOM! Käytetty vaihteisto on TAKUUTON ja mahdolliset jatkokulut jäävät asiakkaalle. Käytetty vaihteisto on aina riski!