3D Nelipyöräsuuntaus

MUUT RENGASASIAT       AJANVARAUS



KATSO TÄSTÄ ESIMERKKEJÄ RENKAIDEN KULUMISISTA

Suoritamme 3D nelipyöräsuuntauksen nykyaikaisella DS6 mittalaittella.
Normaali nelipyöräsuuntaus (sis. 15 min. säätöä) 99 €

 

Nelipyöräsuuntaukseen sisältyvät seuraavat työvaiheet:

-Lyhyt koeajo ennen säätöä

-Renkaiden ja rengaspaineiden tarkistaminen

-Etu- ja takapyöräntuennan välysten tarkistaminen

-3D mittaus

-Ohjauskulmien säätö (max 15 min)

-Lyhyt koeajo säädön jälkeen.

MILLOIN PYÖRÄNKULMAT KANNATAA TARKISTAA?

Suosittelemme 3D nelipyörsuuntausta seuraavissa tapauksissa:

-Kerran vuodessa (varsinkin talven jälkeen)
– Renkaaseen on kohdistunut kova isku
– Epäilys, että pyöränkulmat on pielessä
-Auto kuluttaa renkaita epänormaalisti
– Uusien renkaiden asennuksen yhteydessä
– Isompien vanteiden asennusten jälkeen
-Auto vetelee / on uraherkkä / “mato” ajaa
-Ratti on vinossa
-Autoon vaihdetaan pyörän tuennan / ohjauksen osia (raidepäitä, alapalloja, tukivarren heloja…)

HUOM! Mikäli auto “puoltaa” eli vetää koko ajan vasemmalle tai oikealle ja autolla suoraan ajaminen vaatii ratin kääntämistä, kyse ei ole silloin yleensä pyöränkulmista vaan vika on renkaissa tai pyöräntuennassa. Tutkittava!

Ohjauskulmien säätö on yksi auton tärkeimmistä huolloista, ja sen parantaa auton ajettavuutta. Mikäli säätöjä ei tehdä, renkaat voivat kulua käyttökelvottomiksi hyvinkin nopeasti. Ja kun epätasainen kuluminen on päässyt alkuun, sitä on liki mahdoton pysäyttää.

 

 

3D Castermittaus-nelipyöräsuuntaus (vaaditaan vain kun esim. halutaa katsastaa autoon alustasarja tai kolarin vuoksi tarvitaan kulma-arvot katsastukseen). Hyvä myös tarkistaa jos autossa on mystinen vetely/puoltamisongelma. 139 € (sis 15 min. säätöä). HUOM! 95% autoista Caster ei ole säädettävä arvo. Jos siinä on ongelmaa, on vaihdettava osia tai oikaista koria tms.